Rijden via Duitsland

, Martin E. van Doornik
13-12-2017, 21:39 uur

Op 26 november zijn wij naar Kiel gegaan: vanaf grens Nieuweschans via Emstunnel bij Leer over de A28 tot Autobahndreieck Stuhr. Daar zijn werkzaamheden gaande, waarbij de rijstroken zijn verlegd met gele strepen. Maar met 80 km/u zonder files was het goed te doen.
De vele werkzaamheden op de A7 boven de Elbtunnel in Hamburg hebben we vermeden en zijn via Autobahnkreuz Bargteheide omgereden. Over de A21 en 404 naar Kiel, ging prima en geen probleem. Het verkeer was zelfs heel rustig.

Maar na de aankomst van Stena Line in Kiel (10 december) versperde een aantal werkvoertuigen de afslag naar de 404, zodat ik met tegenzin over de A215 en A7 naar Hamburg reed. Maar toch geen probleem. Ten noorden van Hamburg wordt de A7 overdekt, waarschijnlijk om de links en rechts aangrenzende woonwijken weer op elkaar aan te sluiten. Hier 'n gangetje van 60 ŕ 80 km per uur maar zonder files. Van Kiel tot Pieterburen deden wij er precies 4 uur over! En dat was nog inclusief keer pauzeren op drie Rastplatzen.

reageer op dit bericht in het forumstuur een privé-bericht naar Martin E. van Doornik

Re: Rijden via Duitsland

, OrangeViking
13-12-2017, 21:54 uur

Ik ben 3 december naar Kiel gereden via Hamburg Elbetunnel en zonder noemenswaardige vertraging in Kiel aangekomen :-)

Lycka till,
/Frank

reageer op dit bericht in het forum

Re: Rijden via Duitsland

, Per
15-12-2017, 15:31 uur

Ja, ja, was je met je helikopter zeker, eerst oponthoud dan binnendoor en omgereden en dan nog 3x gestopt en dan nog 420 km in 4 uurtjes doen. Lijkt mij gelul van een dronken aardbei.

reageer op dit bericht in het forumstuur een privé-bericht naar Per

Re: Rijden via Duitsland

, Martin E. van Doornik
15-12-2017, 20:20 uur

Oeps, ik heb de tijden op mijn mobieltje gekeken: hoe laat de boot uitgereden en hoe laat thuis gekomen. Ik ging opnieuw rekenen en kwam op een kleine vijf uur uit. Excuses!

reageer op dit bericht in het forumstuur een privé-bericht naar Martin E. van Doornik

Re: Rijden via Duitsland

, Nol
15-12-2017, 23:58 uur

Toch ben ik het met Frank eens, wij rijden nu al zo´n 6 jaar via de bruggen en rijden 2 keer per jaar deze weg dus van de 12 keer 1 keer een file wat niet aan de wegwerkzaamheden lag (omgevallen vrachtwagen) en 1 keer een omleiding vanwege de wegwerkzaamheden

reageer op dit bericht in het forumstuur een privé-bericht naar Nol

Re: Rijden via Duitsland

, Martin E. van Doornik
16-12-2017, 10:17 uur

In augustus 2016 hebben wij via Jylland en Storebćltbrug gereden en dan Helsingřr-Helsingborg overgestoken. De Öresundbrug is een extra omweg van 100 km als je richting Göteborg wilt rijden. Het was rondom Odense heel erg druk, agressieve wegmisbruikers. Overstroomde toiletten. Ik ben al helemaal moe nog voor ik Křbenhavn heb bereikt. Wel vaker hebben wij de korte boten' genomen, maar die worden nu te duur in verhouding met het aantal vaar-uren van Stena Line. Plus ook nog een dure overnachting in DK.
Vanaf nu varen wij definitief met Stena Line (al zouden wij graag willen dat de vertrekplaats in Eemshaven is!)

reageer op dit bericht in het forumstuur een privé-bericht naar Martin E. van Doornik

Re: Rijden via Duitsland

, DB
16-12-2017, 16:32 uur

Er zijn natuurlijk veel meer maatschappijen dan alleen Stena Line. Wij gaan regelmatig met de TT-Lines. Dus van Travemünde naar Trelleborg en vice versa.

reageer op dit bericht in het forum

Re: Rijden via Duitsland

, Elk
16-12-2017, 18:12 uur

Dat is een lange zit van bijna 7 uren op die boot !

reageer op dit bericht in het forumstuur een privé-bericht naar Elk

Re: Rijden via Duitsland

, DB
16-12-2017, 23:12 uur

Als je de nachtboot pakt, heb je daar totaal geen last van ;-)

reageer op dit bericht in het forum

Re: Rijden via Duitsland

, JF
17-12-2017, 10:45 uur

Precies en als je ook nog eens de nachtveerboot van Travemunde neemt naar Malmö noord ( dan ben je al een stuk noordelijker dan Trelleborg, gunstig als je naar Värmland moet) zit je al 'dichtbij' Helsingborg. Minder ver dan naar Kiel en ietsje verder naar Göteborg, dus per saldo valt dat nog wel mee naar Värmland. maar omdat je vroeg aankomt vroeger dan met de Stenaline heb je nog meer tijd om naar Värmland te rijden en om genoeg pauzes te nemen.
Bij Finnlines hebben ze ook regelmatig aanbiedingen én je kan een gratis kaart nemen die je altijd iets wat extra korting geeft op de hele overtocht.

reageer op dit bericht in het forum
terug

Reageer


Het bericht waarop je wilt reageren:



Onderwerp (verplicht, typ het onderwerp van je reactie in):


Bericht (verplicht, maximaal 5000 tekens):


Naam (verplicht):


email address


E-mail (als je dit invult kunnen mensen rechtstreeks op je reageren, maar je e-mailadres komt niet op de site te staan):


Laat het mij via email weten, als er een reactie wordt gepost bij dit onderwerp.
Laat het mij altijd via email weten, als er in dit forum geschreven wordt.

  


terug